annasmilia

Lev idag!

Kategori: Livet


Bild är från denna sida.

LIVE EACH DAY TO ITS FULLEST, YOU NEVER KNOW WHAT TOMORROW WILL BRING

Ja ett motto som passar in just nu. Njut och lev livet idag för du vet aldrig vad morgondagen har att komma med. Jag spenderar alldeles för mycket tid både i det förflutna och i framtiden, men vad händer med nutiden? Ja tyvärr så blir den lidande. Från och med nu ska jag bli bättre på att leva i nuet!

Och idag är det redan "helg", ska passa på att njuta i dagarna fyra eftersom jag börjar jobba på måndag. Det blev lite tidigare än planerat men mig gör det inget, skönt att slippa gå hemma om dagarna.

Kommentarer

  • Johanna Nilsson säger:

    Jag håller med! Jag måste också bli bättre på det! Inte helt lätt... Skönt för dig att börja jobba! Kram

    2012-05-17 | 14:50:42
    Bloggadress: http://johannassmabestyr.blogspot.se/
  • Siv-Inger säger:

    Du har helt rätt i det du säger. Min bror hade ett bonumsbarn, Mattias, tyvärr så förolyckades han för tre år sen endast 23år gammal. Hans motto i livet var " Lev nu, lev i nuet", han gjorde verkligen det!! Så det är ett motto som jag tänker ofta på att man borde vara bättre på att göra!

    Ha det gott, krama Millan från oss! Kramar!!

    2012-05-17 | 19:38:43
  • Charlotte säger:

    Det låter så enkelt men ändå är det så svårt det där...men verkligen ngt att sträva efter!

    2012-05-20 | 22:29:30
    Bloggadress: http://mammasmatkasse.blogg.se/
  • AnnaMalin säger:

    Tack för din kommentar hos mig Anna! Visst är det viktigt att leva i nuet, men tänk att man måste påminna sig sj om det heeela tiden...! Men, som vi lärt oss under utbildningen, det är som en färskvara och man måste underhålla "jobbet" med sig själv och sitt inre hela tiden. Mer eller mindre iaf.



    Nu är jag iaf tillbaka efter en välbehövlig helg och jobbar på att ta dagen som den kommer :-) Hoppas att allt är bra med dig med!!



    Massa kramar till dig!

    2012-05-21 | 12:23:42
    Bloggadress: http://annamalinsrum.blogg.se/

Kommentera inlägget här: