annasmilia

Nått ett av mina mål!

Kategori: Träning



Ja idag är jag så HAPPY! Jag har sprungit en mil! Det trodde jag aldrig att jag skulle orka. Konditionsmässigt har jag aldrig tvekat på att jag skulle orka, utan just psykiskt. Jag har aldrig tyckt det varit roligt att springa. Jag är en person som gillar gruppträning där vi tjoar och hejar och det händer saker hela tiden. Men nu på senare tid har jag fått upp ögonen för löpningen, just för att det är så effektivt och för att det faktiskt är skönt att träna nåt annat och få rensa hjärnan.

Jag hade bestämt att jag skulle ut och springa idag och sa till Christer innan att det skulle vara så roligt att kunna orka springa en mil. I det tysta gjorde jag upp med mig själv att jag skulle satsa på en mil idag. Jag började springa för att se hur benen kändes. Det kändes bra. Eftersom jag inte hade en runda klar som var på en mil, så tänkte jag att jag springer 5 km åt ett håll och sen vänder jag hem igen.

Så blev det! Nu sitter jag här med skavsår på ena tån, möra ben och ett ont knä.....men jag är lycklig, väldigt lycklig! :)

Kommentarer

  • Siv-Inger säger:

    Härligt Anna! Viist är det skönt när man känner att har både orken och den mentala biten med sig!

    2012-05-16 | 13:01:52
  • Anna A säger:

    Siv-Inger: Ja visst är det härligt!! :) En underbar känsla. Tack för kommentaren. Kram

    2012-05-17 | 07:49:17
    Bloggadress: http://annasmilia.blogg.se/

Kommentera inlägget här: