annasmilia

Tagen på bar gärning?

Kategori: Allmänt

Christer och jag brukar alltid diskutera hur vi ska göra med vissa saker gällande uppfostringen av Milia. Det är ju bra om vi är konsekventa och att båda behandlar henne lika.
 
Vi har väldigt tur med Milia eftersom hon än så länge bara gillar vatten, kolsyrat vatten och mjölk. Det vill säga att mjölk och vatten är hennes val framför söta drycker som saft, dricka och juicer. När hon sov hos sin mormor för ett tag sen provade hon oboy, och det gick verkligen hem hos henne. Jag gillar inte att hon ska dricka oboy varje dag så därför har vi kommit överens om att hon kan få det när hon sover hos mormor eller vid speciella tillfällen som när hon är sjuk eller för att "festa" till det lite vid frukost någon gång när det är helg. 
 
Idag när jag kom hem fick jag mig en överraskning! Telefonsamtalet till Christer blev ungefär så här efter det:
 
Anna: - Har Milia druckit Oboy idag? 
Christer: -Njaee....ja, vadåra? Hade jag glömt att ställa in oboyen?
Anna: -Nä, men jag fann den i kylskåpet!
 
Finns bara en som kan vara skyldig till det! ;)
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: