annasmilia

Korvsoppa

Kategori: Mat & dryck




Här är det påbörjat korvsoppa till lunch. Vilket gjorde att en fråga dök upp. Hur gör ni när ni handlar? Går ni efter pris eller kvalité på maten?
Själv handlade jag alltid efter prislappen för några år sedan. Men nu när jag är mera medveten om vad priset gör för skillnad på maten så nu är det nästan alltid innehållsförteckningen som avgör vilken vara jag väljer. Jag försöker handla ekologiskt och närproducerat om det går. På bilden ovan har vi ekologiska värmländska morötter och potatisar. Även värmländsk korv med hög kötthalt, faktiskt hela 82%. Det känns som om innehållet är väldigt viktigt nu för tiden, jag vill veta vad jag stoppar i min kropp och framförallt i Milias kropp. Jag håller mig absolut inte till dettta till 100%. Det är faktiskt svårare än man tror att hitta varor som inte innehåller e-nummer och annat skit. Men min tanke är att undvika det så gott det går. Ju mindre av detta vi stoppar i oss desto bättre! 

Kommentarer

  • AnnaMalin säger:

    Helt rätt tänk!! Vi försöker, men ibland är det svårt, hakar lätt på erbjudanden av olika slag i farten... Äter Linas Matkasse varannan vecka och det känns tryggt att de oftast har riktigt fina råvaror! Det är ju egentligen väldigt viktigt att vara medveten, det handlar om vad vi stoppar i oss och våra barn.

    Gott med korvsoppa förresten!

    Svar: Åh Linas matkasse skulle vi också vilja prova, men det levereras inte hit. Ja det är svårt att "gå hela vägen" så att säga. Men många bäckar små.... :)
    AnnasMilia

    2012-10-01 | 13:35:23
    Bloggadress: http://annamalinform.blogg.se/

Kommentera inlägget här: