annasmilia

Chiliplantor!

Kategori:



Nu är mina chiliplantor så stora att de ska planteras om en och en. Här har jag tagit undan lite av varje sort som jag ska ha. Men som ni kan se nedan så finns det rätt så MYCKET kvar.



Min fråga är nu...finns det någon som jag känner som vill byta plantor eller som helt enkelt vill ha plantor? Det är bara att komma hit och hämta, bara ni har nåt att förvara dem i. Men det kan ju fixas enkelt med en avklippt mjölkkartong tex som ni ser ovan.

Dessa sorter har jag:
  • Jalapeno (Hot)
  • Red Cherry (Hot)
  • Frigitello (Sweet)
  • Golden Bell (Sweet)
  • Antohi Romanian (Sweet)
  • Pepper Minimix (Sweet)
Snälla hör av er på något sätt om ni vill ha, en kommentar här på bloggen, meddelande på fejjan eller sms, det är ju onödigt att slänga bort dem. :) Sen finns det ju inget bättre än att få odla sin egen mat.

Kommentarer

  • Siv-Inger säger:

    Oj, va det har växt bra för dig! Odlade du inte mer saker? Hur har det gått för dom?

    Kram!

    2012-04-12 | 15:31:03

Kommentera inlägget här: